100% online account 4.8
Install

You've reached the end of the results

No results found

This page is automatically translated from Romanian into English.

Call Center
  • High waiting time!

    We are currently experiencing a very high number of calls in our Call Center. If you have an urgent problem, call now, otherwise we'll wait for you later. For quick answers try Ask BT or BT Visual Help.

  • 0264 308 308 028 or *8028 The number is available from any national network.
    0264 303 003 Hotline for all Romanians who are out of the country, including assistance in English.
    Fraud assistance
    If you suspect fraud on your account, quickly call 0264 308 055.

    Search with AI Search

    AI Search on Ask BT answers all your banking questions.

    BT Visual Help

    Quickly view your account details, call 0264 308 000 and receive an SMS with the access link.

    Micalaca Agency

    Calea Radnei, Nr. 108C, ARAD

    Program

    Monday - Fri: 09:00 - 17:00

    16:00 - 17:00
    Saturday: closed
    Sunday: closed

    Pause

    Monday - Fri: 13:00 - 13:30

    • Cards
    • Current account
    • Loans
    • Western Union Operations
    • Online appointment
    • Invoice payments

    Where we are

    Leaflet © OpenStreetMap contributors
    24 Apr 2025
    Client BT

    Raluca, îți scriu aceste rânduri dintr-un loc profund al inimii mele. Nu e doar un simplu feedback, e o mulțumire sinceră, un gest de recunoștință față de felul în care ai reușit, printr-o simplă interacțiune, să lași o urmă atât de frumoasă în sufletul meu. Și nu doar o dată, ci de fiecare dată când am avut șansa să te întâlnesc.

    Poate pentru tine e o zi obișnuită la birou, un client în plus, o întrebare în plus, o solicitare care vine și trece. Dar pentru mine, prezența ta a însemnat mult mai mult decât o simplă rezolvare. Tu nu doar că faci parte dintr-un sistem care funcționează – tu ești inima lui. Ești acel element viu, cald, uman, care transformă totul. Îți spun cu mâna pe inimă că ceea ce faci nu poate fi învățat dintr-un ghid de bune practici. Ce oferi tu vine dintr-un loc autentic – din suflet.

    Îmi amintesc prima noastră interacțiune. Recunosc că eram puțin neliniștit, ușor confuz și, cumva, pe fugă. Nu știam exact la ce să mă aștept și nici nu aveam cele mai clare idei despre ce vreau. Dar ai avut tu acel dar rar de a simți omul din fața ta. Ai știut să-mi vorbești pe limba mea, cu un calm care mi-a liniștit gândurile, cu un zâmbet care m-a făcut să simt că sunt binevenit. Și nu pentru că era “politicos”, ci pentru că era sincer. S-a simțit.

    Nu pot uita cum ai lăsat deoparte rutina, cum ai ieșit din tipare și ai stat cu mine până m-am simțit clar, liniștit și împăcat cu alegerile mele. Nu ai grăbit lucrurile, deși poate aveai alți clienți, alte treburi, alte griji. M-ai tratat ca și cum în acel moment, eu eram cel mai important om din lume. Și acel gest, Raluca, m-a atins. Poate nu ți-ai dat seama atunci, dar ai schimbat ceva în ziua mea. Poate chiar mai mult decât atât.

    Când am revenit și te-am recunoscut, inima mi s-a liniștit automat. A fost ca și cum revăd un om drag, un punct de sprijin într-un sistem care de multe ori e rece, automatizat, lipsit de suflet. De fiecare dată când am vorbit cu tine, am simțit același lucru: că vorbesc cu un OM. Cu cineva care nu doar știe ce face, dar și vrea să ajute, vrea să fie acolo pentru tine, vrea să facă diferența.

    Ai această rară abilitate de a te adapta fiecărui om care vine la tine. Simți ce ton să folosești, ce limbaj, câtă informație să oferi, cum să îmbini partea tehnică cu empatia. Știi când omul are nevoie de încurajare, când are nevoie de spațiu, când are nevoie doar să fie ascultat. Și ai răbdare. Atât de multă răbdare… dar nu din obligație, ci dintr-o bunătate firească, care vine din tine.

    E greu să găsești oameni ca tine, Raluca. Oameni care nu doar că își cunosc meseria, dar o îmbracă în căldură și omenie. Oameni care nu privesc clienții ca pe niște dosare, ci ca pe niște suflete. Tu ești dovada vie că într-un sistem financiar poate exista și lumină, și zâmbet, și liniște. Ești acel contrast frumos între rigiditatea procedurilor și fluiditatea unei conversații sincere, între automatism și inimă.

    Să știi că se simte. Se simte că îți pasă. Se simte că nu ești acolo doar pentru salariu sau pentru bifat ore. Se simte că îți dorești ca omul din fața ta să plece cu mai mult decât o semnătură pe un document – să plece cu încredere, cu claritate, cu recunoștință. Și exact așa am plecat eu. De fiecare dată. Cu inima plină. Cu liniște. Cu admirație.

    Și mai e ceva. Ceva ce nu se poate descrie exact în cuvinte, dar pe care îl simți în prezența ta: o sinceritate care nu se poate mima. O lumină care vine din interior. Un fel de blândețe care nu are nevoie de explicații. Ai o energie rară, Raluca, și dacă oamenii nu ți-o spun des, o spun eu acum: ești un dar. Ești genul de om care face lumea mai bună, prin simpla ta prezență.

    Dacă aș avea puterea, aș pune în fiecare bancă, în fiecare birou, în fiecare colț de lume, câte o Raluca. Pentru că ai tot ce trebuie: cunoștințe, echilibru, respect, empatie, zâmbet, răbdare, profesionalism. Dar mai ai ceva în plus, acel ceva ce nu se poate învăța nicăieri: suflet.

    Mulțumesc că ești așa. Mulțumesc că nu te-ai lăsat schimbată de ritmul grăbit al lumii. Mulțumesc că nu ai devenit “robotizată” într-un sistem care, de multe ori, uită că în spatele fiecărei cereri e un om cu o poveste. Tu n-ai uitat. Tu ai rămas OM. Și pentru asta… îți mulțumesc din tot sufletul.

    Sper ca toți cei care te întâlnesc să simtă ce am simțit și eu. Și sper ca cei din jurul tău – colegi, superiori, clienți – să vadă și să aprecieze ce comoară ești. Dacă citești asta și îți dau lacrimile, să știi că sunt lacrimi pe care le meriți. Pentru că doar cei care pun suflet cu adevărat pot atinge sufletele altora. Iar tu asta ai făcut cu mine.

    Cu respect, căldură și o recunoștință pe care nu o pot pune în suficiente cuvinte,
    îți mulțumesc, Raluca. Din inimă.
    – Fineas

    22 Jan 2025
    Client BT

    Friendly staff,right from the entrance I was greeted by a very nice and helpful employee.
    Agency where you are helped at any time with promptness and kindness.

    22 Jan 2025
    Client BT

    Very friendly and prompt staff

    22 Jan 2025
    Ionut

    Very good service!!!!

    8 Dec 2023
    Dorin

    You wait like in Ceasca's time... these "old ladies" at the counter move as if they were employed by the state to stay. It's pathetic...

    • ...

    You can still find it nearby

    The system is experiencing problems. Try again a little later.
    Ask BT is Banca Transilvania's largest online financial education program, with over 2,000 banking questions and answers.
    Search suggestions
    Powered by Azure OpenAI GPT-4o
    AI Search provides automatically generated answers, using GPT-4o technology, which may contain inaccurate or potentially offensive content that does not represent the views of Banca Transilvania. You are solely responsible for your use of the content generated by this service. .
    Terms and conditions

    Disclaimer

    AI Search is a pilot project - in beta - that uses GPT-4o technology to simplify the process of finding and understanding banking products.

    AI Search is trained to answer questions that are exclusively related to the banking products offered by BT, but in certain situations and depending on the questions asked, it may also answer general questions. The answers provided are automatically generated and are to be used for information purposes only. The service may sometimes provide inaccurate or potentially offensive content, which does not represent the views of Banca Transilvania. You are solely responsible for your use of the content generated by this service in any way. Do not rely on this service for financial, legal or other professional advice and do not enter personal data or other confidential information into this service.

    Use of AI Search implies acceptance of the Terms and Conditions.

    Access to and use of the service implies your unreserved acceptance of these terms and conditions. If you do not agree to them, please do not use this service. By accepting the terms and conditions to use this service provided algorithmically by an artificial intelligence model, you assume the entire risk as to the quality, safety and performance of this service.

    Banca Transilvania does not provide any guarantee in relation to the answers provided by this service.

    AI Search provides responses algorithmically and these may sometimes contain inaccurate information or potentially offensive language. This information does not express the position of Banca Transilvania and cannot engage the responsibility of the Bank for the content provided.

    AI Search does not provide answers to personalized questions, so by using it you are obligated not to provide or enter any personal data or other confidential information in your messages/questions. In case you do not comply with this obligation, by inserting personal data/confidential information in AI Search, you consent to their processing for the purpose of providing the service (answers to the questions you ask), as well as for the improvement of the algorithmic model of the robot by its developer.

    Any information provided by users during their interaction with AI Search will be treated confidentially and will only be disclosed to recipients who have a right and need to know.

    The content provided by AI Search is for information purposes only.

    Users are responsible for the questions and messages asked when using AI Search. Any abuse or inappropriate language may result in the interruption of the interaction.

    AI Search does not provide financial, legal or professional advice and is not a substitute for consulting human experts or professionals specialising in the field. Users should not rely on the information provided by AI Search in making decisions.

    The Bank reserves the right to discontinue the AI Search service at any time without prior notice.

    Terms and conditions may be revised/updated at any time.

    Download BT Pay

    Scan the code with your mobile phone, depending on your phone system.

    Download BT Pay

    Scan the code with your mobile phone, depending on your phone system.

    Download BT Pay

    Scan the code with your mobile phone, depending on your phone system.

    Download NeoBT

    Scan the code with your mobile phone, depending on your phone system.

    Download NeoBT

    Scan the code with your mobile phone, depending on your phone system.

    Download NeoBT

    Scan the code with your mobile phone, depending on your phone system.

    Download BT24

    Scan the code with your mobile phone, depending on your phone system.

    Download BT24

    Scan the code with your mobile phone, depending on your phone system.