22 iunie 2022   |   Timp de citire: 5 minute

Idea va fi prima banca 100% digitala Made in Romania

Odata cu finalizarea integrarii Idea in Grupul BT si cu anuntarea recenta a noului CEO al Idea::Bank, Gabriela Nistor, intrebarea fireasca aparuta este Care sunt planurile Bancii Transilvania cu Idea::Bank? Planul BT este sa construiasca prima banca digitala din Romanaia in jurul Idea::Bank, destinata clientilor care au apetit pentru banking la distanta.

Am raspuns recent invitatiei Ziarului Financiar de a participa la ZF Live pentru un interviu in exclusivitate despre acest subiect.

Cand va fi lansat un prim produs Idea si cui se va adresa, cu ce mergem mai departe, ce alte planuri mai avem pentru Idea::Bank – toate raspunsurile sunt in acest interviu video si in sinteza cuprinsa in cele ce urmeaza...

Gabriela-Nistor-CEO-Idea-Bank-planuri-Idea-va-fi-prima-banca-100%-digitala-Made-in-Romania-Blog-Banca-Transilvania

Gabriela Nistor, director general adjunct la Banca Transilvania, viitorul director general Idea::Bank:

Oportunitate

  • Acum o luna nu m-as fi gandit la asa ceva. Cred ca mi s-a propus aceasta functie datorita proiectelor si rezultatelor pe care le-am avut de-a lungul timpului si pentru ca am o echipa de retail foarte bine construita la Banca Transilvania. Insa, dupa ce am primit propunerea, mi s-a parut ca nu pot lipsi de la construirea primei banci digitale Made in Romania si sunt deosebit de onorata de aceasta provocare.
  • De 10 ani sunt director general adjunct BT, dar povestea mea la banca a inceput acum 27 de ani. Am inceput la ghiseu si am trecut prin mai multe etape – de la ofiter de credit, la marketing, fiind primul director de marketing la BT. Ulterior, in 2000, am setat intregul business de carduri in BT – care a devenit o frumoasa poveste de succes - si apoi am preluat partea de retail banking, unde am tot crescut, in timp.

La drum

  • Idea::Bank porneste cu investitie din partea Bancii Transilvania. Pe viitor are nevoie de o masa critica de clienti, care sa sustina businessul.
  • Vrem sa construim de la zero tot ce inseamna infrastructura unei banci digitale, cu parte de core banking, procesari etc.
  • Sunt mai multe modele de banci digitale. Nu cred ca platforma in sine sau ce construiesti face neaparat diferenta, ci acest mix intre platforma pe care o faci, modul in care interactionezi cu clientii si cui te adresezi.

Produse

  • In 9 – 12 luni trebuie sa iesim cu un produs de baza pentru clientii persoane fizice. Diferenta trebuie sa o faca pozitionarea produsului, trebuie sa venim cu ceva diferit.
  • Nu sunt puse deocamdata creditele ipotecare pe roadmap. Momentan sunt creditele de consum, conturi curente, card de debit.

Terenul e pregatit

  • Clientul de retail s-a schimbat mult. Odata cu pandemia, oamenii au inceput brusc sa cumpere online. Tot in timpul pandemiei a aparut si teama de cash si au trecut repede pe online si s-au obisnuit. De exemplu, in prima etapa a pandemiei, o jumatate de million de clienti BT au facut prima tranzactie online din viata lor. Apoi, o buna parte din ei au ramas cu acest comportament. In aceasta directie vom merge.

Going digital

  • Conceptul de banca digitala elimina reteaua fizica, dar noi vom pastra call center-ul cu echipa aferenta.

Echipa:

  • Membrii conducerii Idea sunt pe pozitii, trebuie sa mai completam echipa pe partea tehnica. Bancheri avem, de IT-sti o sa avem nevoie.
  • Avem o echipa de la Idea::Bank, in Bucuresti, de peste 100 de persoane, care va deservi toti clientii si cu care putem incepe.

Planuri

  • Pe urmatorii 3 – 5 ani investitiile vor fi de cateva zeci de milioane de euro, in stadii diferite.
  • Va fi schimbat numele bancii pentru ca brandul de acum apartine grupului polonez Getin Holding.

Integrarea Idea in Grupul BT a insemnat implicarea a 250 de persoane de la Banca Transilvania si Idea::Bank, dar si 26.000 de clienti noi, 80.000 de produse transferate (conturi, credite si carduri) si 7 sedii Idea transformate in agentii BT. 

 

We did it again!